Як мити велосипед


Як часто потрібно мити велосипед?

Багато що залежить від погоди і місцевості, де катаєшся. Якщо в дощ та по бездоріжжю (повернувшись з походу, наприклад) – відразу у ванну, якщо в суху погоду і по місту – 2-3 рази в місяць. А ось взимку мити велосипед треба відразу ж після приїзду в тепле приміщення, поки сніг і лід не почали танути, і бруд, що накопичився не затікав з водою в механізми велосипеда. Якщо твій велосипед побував в серйозній багнюці – при митті можеш не боятися лити воду на втулки, каретку, зірки, перемикачі. Хоча переборщувати все ж таки теж не варто. Для вимивання добре підходить сильний напір води. Взимку у жодному випадку не виставляй щойно вимитий велосипед на мороз. Замерзла вода, розширившись усередині механізмів, може їх пошкодити. Можна висушити велосипед феном або просто протерти ганчіркою. До речі ганчірка – найпопулярніший інструмент велосипедиста.
Важкодоступні місця (система, перемикачі, касета, манетки) мають жахливу властивість накопичувати на собі бруд. Рекомендовано раз на дві-три поїздки (або раз на 100-150 кілометрів влітку, раз на 40-80 кілометрів взимку) протирати їх вологою ганчіркою.

ПЕРЕД МИТТЯМ
Перш, ніж приступати до миття, застосовуй знежирюючий засіб для ланцюга (наприклад, Pedro’s Oranj Peelz). Краще уникати прямого попадання струменів води на будь-які частини велосипеда і особливо на електроніку. Для запобігання попадання води всередину рами використовуй кремнійорганічне з’єднання для обробки кріплень підфляжника.

ЗАСОБИ ДЛЯ МИТТЯ
Рідкий миючий засіб. Мило або Fairy і вода. Якщо миюча рідина тебе не задовольнить, спробуй замість неї використовувати автошампунь. Шампуні для миття машин м’якші і утворюють на поверхні плівку з воску, завдяки чому велосипед виглядатиме більш вражаюче, ніж після купання в мильному розчині.
Зараз немало спеціальних очисних засобів (наприклад, Pedro’s для крос-кантрійних велосипедів, і Pro-Clean для даунхільних, останній засіб застосовується для миття мотоциклів і не псує колодки дискових гальм).
Рідкий миючий засіб у поєднанні з м’якою/жорсткою губкою відмиває не тільки елементарний пісок, глину і  та інший органічний бруд, але й непогано справляється і з масляними плямами (власне масло, бітум, плями незрозумілої природи).
Обезжирювач.
Щітки. Губкою можна вимити раму, але брудніші частини велосипеда безумовно потребують щітки, особливо якщо хочеш дійсно добре відмити велосипед. Тобі буде потрібно дві щітки для коліс: одну для ланцюга і шестерень, а іншу для ободів і втулок. Для чищення касети можна використовувати одноразові ватяні палички, змочені гасом.

МИТТЯ
Миття байка у ванні. Потрібно зняти з велосипеда колеса, перевернути його і поставити у ванну, при цьому сідло – на її дно, а гріпси – на борти, руками зчищаються і викидаються крупні грудки бруду і траву, щоб не забивати каналізацію, а потім достатньо сильним струменем з душу, допомагаючи собі жорсткою щіткою з пластиковою щетиною, змити весь бруд (Fairy тут дуже доречний). Проте робити це необхідно зі всією обережністю, оскільки існує небезпека подряпати поверхню частинками бруду. Не варто направляти прямий струмінь води в пази каретки і рульову – якщо туди потрапить вода, вона, швидше за все, залишиться там надовго, а нічого хорошого це не обіцяє.
Також треба сказати, що якщо ти тільки що приїхав з прогулянки в холодну погоду, варто дати байку прогрітися, або доведеться мити його прохолодною водою – різкі температурні коливання не підуть на користь твоєму велосипеду. Колеса миються окремо, тут ніяких тонкощів не немає, тільки знову ж таки, не направляй струмінь води всередину втулок.
Сполосни основні компоненти велосипеда – ободи, колеса, раму. Почекай, поки вода просочить всохлий бруд, інакше, зчищаючи пісок, подряпаєш лаковане покриття рами. Уникай значного попадання води на такі компоненти – пильовики втулок, картрідж, манетки, але можна не боятися попадання води на ланцюг, йому вона не страшна. Давши рамі «намокнути», починай зчищати бруд з велосипеда. Намагайся змивати, а не зчищати бруд – не жалій води.
Очистивши основні компоненти, переходь до втулок, заднього і переднього перемикача, системи. Мити їх слід обережно, з малою кількістю води. Особливо це стосується картріджа, оскільки в місці його кріплення до втулки захисного пильовика немає, і цей механізм особливо вразливий для води.
Ланцюг – найскладніший по кількості деталей механізм у велосипеді, який постійно переносить сильні навантаження і завжди перебуває серед міського пилу і бруду. Він вимагає постійного догляду, оскільки його знос сточує зуби системи і картріджа, а також спричиняє некоректну роботу перемикачів швидкостей. Вистав значення перемикачів так, щоб ланцюг був на менших передній і задній зірках. Намагайся очистити кожну ланку ланцюга від бруду і старого мастила, тому сміливо занурюй його у воду і чисть щіткою. Зручніше використовувати спеціальну машинку для чищення ланцюга. Наливаєш туди теплої води і фейрі.
Результату порівняно із звичайною щіткою, можна досягти набагато швидше і легше (налив – поставив – покрутив педалі – вилив бруд – при потребі повторив).
Якщо після миття велосипеда утворилися ділянки, де залишилися краплі бруду і піни, то їх слід видалити за допомогою знежирювача. За допомогою старої зубної щітки легко дістатися до важкодоступних місць.

ПІСЛЯ МИТТЯ
Протри раму, крила, сідло і кермо чистою тканиною (найкраще підійде замша). Потім з балончика з мастилом в аерозольній упаковці змасти втулки, перемикачі та інші механізми, куди може проникнути вода.
При висиханні металева рама може видатись потьмянілою. Для надання поверхні початкового блиску оброби раму поліролем, який використовується для обробки покриття автомобіля. Якщо після миття виявиш бруд, з яким миючий засіб не справився, оброби це місце знежирювачем, протри щіткою, а потім промий ще раз.

КОРИСНІ ПОРАДИ ПРИ МИТТІ ВЕЛОСИПЕДА
Щоб видалити бруд і навіть іржу (наприклад, допомагає, якщо байк всю зиму зберігався у вологих умовах, наприклад, в гаражі), що в’їлась, – найкраще допомагає диво-рідина WD-40. Це проникаюче мастило використовують як сильний розчинник. Також WD-40 допомагає, коли треба роз’єднати металеві деталі, що прикипіли один до одного, наприклад, різьбові з’єднання. Для цього треба залити їх рідиною, скажімо, на ніч.
Аналогічний продукт є і у компанії Liqui Moly – LM40 і LM47 – проникаючі мастила, що містять, крім масла і гасу (основних компонентів “ведехи”) присадки, що знижують тертя і збільшують термін служби деталей (розчинення іржі, довготривалий захист від корозії, продовження життя пластикових і гумових кожухів і т.п.).
Під час миття велосипеда уникай попадання на нього прямих сонячний променів, оскільки спекотна погода і сонце “висушують” раму, сприяючи появі на її поверхні тріщин. Можна використовувати шланг, проте зменш тиск до мінімуму і не направляй струмінь на втулки коліс, каретку, перемикачі передач і рульову колонку.
Ніколи не варто мити велосипед перед катанням, оскільки вода, що залишиться після миття, при низькій температурі замерзне, порушивши працездатність цих вузлів.
Після зимових поїздок перед тим, як занести байк в тепле приміщення, краще залишити його на 10 хвилин в передпокої і за цей час очистити з нього сніг і бруд віником.
Якщо ти катався на велосипеді по лісу, і на ньому немає сольового буду, то достатньо протерти його насухо чистою ганчіркою.
Після того, як улюблений велосипед прийняв теплу ванну з піною і аромомаслами, її (ванну) теж відмивати треба, і краще всього відмиє ванну від масляного бруду автошампунь!
У багатоденному поході, коли немає ні Fairy, ні машинки для чищення ланцюга ланцюг починає нещадно сточуватися. Єдиний вихід – просто протирати його щіткою і ганчіркою і щедріше змащувати маслом! До речі, ще одне спостереження в тривалому поході: якщо ланцюг був дуже брудним, то при сухій погоді через годину-дві їзди, бруд сама відвалюється, і ланцюг стає сухим і чистим (аж, блищить), тоді його потрібно просто змастити.
Для ледачих найпростіший спосіб – мити велосипед в автомийці. Тільки зробити в компресорі тиск трохи менше – і вперед. Там є можливість відразу з шампунем мити, а потім просто змити чистою водою. Вся процедура займає 2-3 хвилини.
Після цієї процедури залишається протерти великою ганчірочкою і змастити його.
Потім, щоправда, шкода на ньому їздити – дуже він вже стає чистим.
Пам’ятай, чистий велосипед – перший крок до того, щоб залишати велосипед справним.

СУХЕ МИТТЯ

У 70-их роках не було герметичних сорочок для велосипедів. Все, що використовувалося в маунтин-байці, виходило від шосейних велосипедів, які не були схильні до бруду на відміну від гірських велосипедів. Отже ми почали псувати компоненти велосипеда, коли вимивали їх водою, тому що бруд потрапляв в підшипники – більшість людей не розуміють, що коли вони промивають велосипед, вода розчиняє бруд, і ця чудесна глиняна суміш швидко потрапляє в підшипники. Багато хто до сих пір дотримується думки, що велосипед мити не варто і цілком достатньо сухого чищення. От як це відбувається.
ПРОЦЕС:
1. Після поїздки, дай бруду висохнути.
2. Почни очищення зверху велосипеда щіткою в одній руці і вузькою щіткою для рідких розчинів в іншій. Цими щітками дістанешся до всіх затишних куточків: навколо перемикачів і гальмівних ручок і під сідлом, під підсідельним штирем, затиск сідла, гальма, верхню трубу, передню і задню перекидку.
3. Візьми велику нейлонову щітку, зчищай великі шматки бруду скрізь – внизу нижньої труби, коронки вилки, з самої вилки.
4. Знявши велику частину бруду – переходь до ходової частини. Візьми щітку для зйомки фарби іржі. Очисть внутрішню і зовнішню частину ланок ланцюга.
5. Прочисть касету, вичисти з обох боків шестерні шатунів, змасти ланцюг – і все готово.
Зверни увагу: кожен клімат різний. Є певні типи ґрунту, які тверднуть ніби цемент. В цьому випадку, доведеться використати воду, щоб пом’якшити бруд. Краще за все використовувати теплу, мильну воду, набрану в ємкість. Занурюй ті ж самі щітки в ємкість і зчищай бруд.

Джерело: velo.perm.ru

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 362,060 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: