Перевірка технічного стану


Вказана тут процедура дозволить визначити, в якому стані твій велосипед, чи справний він і чи готовий до серйозних щоденних випробувань.

Перші три пункти, приведеної нижче програми перевірки, стосуються гальм. Якщо ти виявиш будь-який, нехай навіть незначний, дефект гальмівної системи, відмовся від поїздки велосипедом до тих пір, поки цей дефект не буде усунено. Оскільки інші несправності не є критичними, ти можеш дозволити собі проігнорувати їх, проте в цьому випадку ти ризикуєш опинитися на дорозі “без коліс” і добиратися до будинку пішки. Якщо гальма відрегульовані правильно, вони повинні вмикатись кожного разу при зсуві рукоятки на половину відстані від її початкового положення до руля.

Будь-яка інша ситуація – серйозне попередження власникові велосипеда про порушення регулювання гальм. Перевір стан гальмівних колодок. Товщина гумової колодки повинна бути чималою, а відстань від її внутрішньої поверхні до верхнього краю обода повинна бути не менше 1 мм. Перевір трос приводу гальм в районі штуцера для регулювання його натягнення, де внутрішній трос виходить з оболонки. Зусилля при натисненні рукоятки гальм повинно бути достатньо для надійного гальмування.

В ідеальному випадку 10-хвилинна перевірка технічного стану велосипеда повинна виконуватися кожного разу перед його змазуванням, але після “великого прання”.

При цьому ти можеш не боятися забруднитися від ніг до голови, проте після закінчення перевірки не забудь змастити велосипед.

Далі йде перевірка рульового управління. Достатньо легко визначити “на дотик” зсув руля щодо рами, проте далеко не завжди так легко з’ясувати, що елементи рульового управління зношені або ослабли. Відрегулюй рульову колонку або замініть зношену деталь. Інакше зношення елементів рульового управління відбуватиметься значно швидше. Переконайся в належній висоті установки руля і його положенні щодо переднього колеса.

Натисніть на рукоятку переднього гальма і переконайся у відсутності люфта виносу руля щодо рами.

Потім потрібно перевірити каретку, шатуни і педалі. Якщо, затиснувши шатуни обома руками, ти відчуєш люфт одного з них, або якщо при повороті шатунів ти зрозумієш, що вони обертаються дуже туго, відмовся від поїздки до того часу, поки не визначиш причину несправності. Затисни обома руками шатуни в місцях їх з’єднання з педалями і спробуй зміщувати їх в сторони. Якщо шатуни зміщуються управо і вліво на однакову відстань, це означає, що кріплення каретки ослабло. Слабке закріплення каретки допустиме, проте це принесе деяке розчарування при русі на спуску.

Дещо погіршуються враження від поїздки і тоді, коли на велосипеді погнута провідна зірочка, шатун або заїдають педалі. Зніми ланцюг із зірочки. Потім, повертаючи шатуни, визнач необхідність змазування каретки. Перевір затягування болтів, що кріплять зірочки. Переконайся, що шатуни і зірочки не погнуті, а педалі обертаються вільно і безшумно.

Нитки тросів приводу перемикачів мають тенденцію розплітатися в тих самих місцях, що і троси приводу гальм. Крім того, на дорожніх велосипедах ця неприємність може відбуватися і під кареткою. Незважаючи на це, основною причиною пониження надійності в роботі вказаної системи є погано відрегульований задній перемикач. У зв’язку з цим перше, що необхідно зробити, це перевірити чітке і надійне перемикання всіх передач. При довільному вискакуванні ланцюга із зачеплення необхідно відрегулювати задній перемикач. Перевір покрокове перемикання передач – вони повинні вмикатись чітко і миттєво.

У задньому перемикачі перевір розташування троса приводу в місці його кріплення. Похитуючи направляючі ролики з одного боку в інший і обертаючи їх, переконайся, що вони не зношені. Перевір стан тросу приводу переднього перемикача і переконайся в тому, що вилка перемикача розташована паралельно ланцюгу. Зміряй відстань між вилкою і провідною зірочкою. Вона повинна бути не менше 6 мм. На завершення перевір кріплення сідла, підсідельного штиря і виносу руля. Не слід затягувати їх дуже сильно. Достатній момент затягування – найменший, при якому забезпечується жорстка фіксація елементів на своїх місцях.

Обслуговування коліс і шин

Якщо ти вивісиш переднє колесо і розкрутиш його рукою, воно вільно обертатиметься протягом певного часу. Обертання колеса повинне бути безшумним. Якщо це не так, то втулку колеса потрібно розібрати і змастити. Якщо під час обертання колесо хитається з одного боку в інший, спробуй визначити, чи є причиною вісімки неправильно встановлена покришка, її дефект або деформований обід колеса. Немає абсолютно рівних шин, проте у будь-якому випадку поперечна деформація обода колеса не повинна перевищувати 1 мм. Перевір також можливість зсуву колеса у вертикальній площині.

Якщо в дисбалансі колеса винна шина, єдино правильним буде – замінити її.

Всі спиці колеса повинні бути затягнуті з однаковим зусиллям. При деформації обода затягування деяких спиць слабшає. Якщо всі спиці ослабіли, необхідно виконати комплексну процедуру балансування колеса.

При перевірці протектора шин на наявність в ньому застряглих каменів і інших предметів, обстежуй також боки шин і переконайся у відсутності в них розривів, вибоїн, глибоких порізів. Якщо в протекторі постійно застряє велика кількість різних предметів, це означає, що термін експлуатації шини добігає кінця.

Несправності, які часто трапляються

Після перевірки технічного стану велосипеда, ти володітимеш достатнім досвідом визначення причин несправностей загального характеру. Ознайомившись з цим матеріалом, ти зможеш справлятися і з більш незвичайними і складними поломками.

Перевірка велосипеда дозволить дати загальне визначення його технічного стану: чи готовий він до експлуатації чи ні. Проте вона не допоможе в діагностиці дрібніших несправностей і дефектів.

Найбільшим джерелом проблем є перемикач. Якщо передачі вмикаються не так, як слід, а первинне регулювання не приводить до усунення несправності, повернись до самого початку і виконай регулювання ще раз. Якщо і цього разу все залишається як і раніше, схоже, що тобі доведеться щось міняти: ланцюг, зірочки, а може, навіть і перемикач. Якщо ти можеш просто підняти ланцюг і зняти ланку із зірочки каретки – ланцюг зношений. Зношення ланцюга не вимагає негайних заходів, проте в цьому випадку зірочки каретки і заднього колеса зношуються швидше, ніж зазвичай, що у свою чергу приводить до нечіткого ввімкнення передач.

При появі характерного шуму, який припиняється відразу після того, як ти перестаєш крутити педалі, перевір працездатність передач. Для усунення шуму спробуй повернути регулювальний гвинт троса приводу на пів-оберта проти годинникової стрілки. Ти можеш усунути вискакування ланцюга із зчеплення із зірочкою задньої втулки шляхом повного переналаштування заднього перемикача. Якщо це не дасть позитивного результату, перевір ланцюг: він може виявитися занадто довгим. Коли ланцюг на найбільших зірочках спереду і ззаду, вилка перемикача повинна бути спрямована до підлоги.

Ще однією причиною неспокою для власників 2-колісних транспортних засобів є шини. Навіть якщо протектор виглядає блискуче, це ще не означає, що боки шин в ідеальному стані. При їх уважному огляді ти зможеш бути вкрай здивованим, як ще до сих пір вдається уникати проколів. Встановлення якісних шин – ось найпростіший і якнайкращий спосіб модернізувати велосипед і позбутися зайвого клопоту. В окремих випадках при правильному накачуванні шин велосипед рухатиметься швидше, ніж раніше.

Здалеку шини можуть виглядати прекрасно, проте щоб отримати правдиву картину, необхідно придивитися до них уважніше. Для визначення дефекту боків натисни зверху на протектор і оглянь бічні стінки шини на наявність розривів і порізів.

Скрип та інші сторонні звуки можуть бути викликані тертям металевих поверхонь. Не намагайся усунути їх шляхом перетискання болтів кріплення, оскільки в цьому випадку ти можеш зірвати їх різьби.

Декілька слів про гальма. Навіть якщо товщина гумової колодки відповідає нормі, це ще не означає, що колодка щільно облягатиме обід колеса і сприятиме ефективному гальмуванню. Якщо ти виявиш, що під час гальмування колодка прослизає на ободі, заміни дефектну деталь, а потім відрегулюй положення колодки щодо колеса. При правильно виконаному регулюванні колодка повинна бути встановлена паралельно ободу або з невеликим кутом всередину у напрямі передньої частини велосипеда. Купуючи нові колодки, зверни увагу на інструкцію, яка може разом з ними.

Не сподівайся, що відразу після установки нових колодок гальма велосипеда схоплюватимуть “намертво”. Новим деталям необхідно «притертись», тобто, зношуючись, вони приймають форму поверхні, з якою вони контактують у момент гальмування.

Ну, і нарешті, не можна забувати про підшипники. При великому пробігу велосипеда підшипники зношуються і можуть стати причиною поломки або погіршення його експлуатаційних характеристик.

Джерело: sl57.ru

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 378,842 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: