Естонці не повільні. Велосипедисти теж


Ти впевнений, що твоє уявлення про велосипед є правильним?

enjoythecycling

Швидко, без роздумів дай відповідь на такі запитання:
Що п’ють росіяни? Що їдять французи? Якими є естонці?
У дев’яти випадках з десяти відповідь буде: водку, жаби, повільні.

І це працює не тільки з росіянами, французами чи естонцями – увесь світ, який ти знаєш, лише “картинки в твоїй голові”,  стереотипи, за межами яких величезний невідомий тобі світ. Звільнитись від усіх стереотипів неможливо. Проте рамки цих стереотипів можна розширювати, подекуди руйнувати їх за допомогою набутих знань та досвіду.

Я часто чую думки про те, як небезпечно їздити велосипедом по місту, про те, що Львів (та й уся країна загалом) не пристосована до велосипедного руху, що наші водії не сприймають велосипедистів, що велосипед – це зайві витрати.

Такі думки виникли небезпідставно. Втім, з власного велодосвіду можу запевнити, що більшість твоїх уявлень про ровер є помилковими. Загальна думка про велосипед є нічим іншим, як суспільним стереотипом. Бо виникла і поширилась ця думка серед людей, які ніколи не користувались ним, а відтак, не мають всебічної інформації про нього. Тут спрацьовує та сама схема, що й з книжками: “Нє чітал, но осуждаю”.

От згадай, скільки велосипедистів тобі казали про те, що це небезпечно, дорого і незручно? А якщо й хтось і згадував про таке, то хто з них взагалі перестав користуватись велосипедом? Я думаю, що таких немає. А якщо їх немає, то, можливо, переваги від ровера є значно більшими, ніж його недоліки? От і маємо негативні стереотипи тільки тому, що формуються вони на основі негативного погляду збоку, а не реальних бачень зсередини. Я пишу ці рядки, щоб розширити рамки твоїх стереотипів поглядом зсередини.

Отже, далі мова йтиме про найбільш поширені стереотипи, які мені доводилось чути.
Почнемо з того, що

велосипед надто небезпечний як засіб пересування

– це, мабуть, найпоширеніша думка.

І її неможливо заперечити. Велосипедист, як учасник дорожнього руху, зазнає ризику, оскільки є учасником дорожнього руху. А дорожній рух в нашій країні це і є зона підвищеної небезпеки. Мені відомо про ризики, оскільки вже двічі потрапляв у ДТП у ролі велосипедиста. Але, парадоксально, саме вони і змусили мене говорити про позитивний ефект велосипеда. У одному зіткненні був винен я, інше ДТП було спровоковане водієм авто, але, при наявності досвіду і знань про їзду на велосипеді, обох інцидентів не було би. Після ДТП я сотні раз потрапляв у такі і навіть складніші ситуації на дорогах, але більше жодних аварій не було.

Це я веду до того, що велосипед надзвичайно небезпечна річ, якщо ти їздиш на ньому так, ніби граєш у GTA San Andreas. Це не атракціон, не комп’ютерний симулятор – це дорожній рух і велосипедист його учасник.

Тому потрібно знати правила дорожнього руху, власну безпечну швидкість, потрібно розуміти можливі небезпечні ситуації – потрібно вміти поводитись на дорозі. Якщо дотримуватись правил і рекомендацій для велосипедистів – то поїздка стає приємною і аж ніяк не більш небезпечною, ніж поїздка авто чи громадським транспортом. А ось задоволення і фізичного здоров’я від таких поїздок є набагато більше, ніж простій у заторах чи поїздки в напакованих маршрутках. Втім, про переваги від велосипедних поїздок я вже розповідав.

Існують деякі дослідження, в яких йде мова про ризик їзди велосипедом. Не буду на них зупинятись – допитливий читач сам розширить рамки свого стереотипу завдяки лінку на ту тему. Я ж пропоную до уваги дослідження Чарльза Р. Мюррея на тему ризиків:

  • Найнебезпечнішими є стрибки з парашутом – 128.7 смертей на мільйон годин стрибків.
  • На другом місці є поїздки мотоциклом – 8.8 смертей на мільйон годин поїздок.
  • Велосипед у цьому списку є передостаннім і налічує 0.3 смертей на мільйон годин їзди велосипедом

Кількість автомобільних аварій у нас чи не найбільша в Європі, сотні цих аварій закінчуються трагічно. Кількість аварій за участю ровера є незрівнянно меншою. Якщо ти не ведеш активний спосіб життя, то у тебе швидше за все розвивається гіподинамія і є ризик серцево-судинних захворювань – а це небезпечно. Втім, тобі не потрібно ставати Ленсом Армстронгом, щоб підтримувати здоров’я. Достатньо їздити на роботу велосипедом – ризик для твого здоров’я зменшується.

Вибирай

 

 

До уваги скептиків! Зовсім скоро ви зможете прочитати про стереотип небезпеки велосипеда саме в Україні, оскільки це буде темою мого наступного посту. А поки що я їду сюди.

Comments
2 Responses to “Естонці не повільні. Велосипедисти теж”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Отже, далі мова йтиме про найбільш поширені стереотипи, які мені доводилось чути. Про те, чи є […]

  2. […] йшлося у попередньому тексті. […]



Залишити відповідь

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 378,842 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
