Особливості національного велосипедоводіння


Ти впевнений, що твоє уявлення про велосипед є правильним?

share the road

Швидко, без роздумів дай відповідь на такі запитання:
Що п’ють росіяни? Що їдять французи? Якими є естонці?
У дев’яти випадках з десяти відповідь буде: водку, жаби, повільні.

І це працює не тільки з росіянами, французами чи естонцями – увесь світ, який ти знаєш, лише “картинки в твоїй голові”,  стереотипи, за межами яких величезний невідомий тобі світ. Звільнитись від усіх стереотипів неможливо. Проте рамки цих стереотипів можна розширювати, подекуди руйнувати їх за допомогою набутих знань та досвіду.

Я часто чую думки про те, як небезпечно їздити велосипедом по місту, про те, що Львів (та й уся країна загалом) не пристосована до велосипедного руху, що наші водії не сприймають велосипедистів, що велосипед – це зайві витрати.

Такі думки виникли небезпідставно. Втім, з власного велодосвіду можу запевнити, що більшість твоїх уявлень про ровер є помилковими. Загальна думка про велосипед є нічим іншим, як суспільним стереотипом. Бо виникла і поширилась ця думка серед людей, які ніколи не користувались ним, а відтак, не мають всебічної інформації про нього. Тут спрацьовує та сама схема, що й з книжками: “Нє чітал, но осуждаю”.

От згадай, скільки велосипедистів тобі казали про те, що це небезпечно, дорого і незручно? А якщо й хтось і згадував про таке, то хто з них взагалі перестав користуватись велосипедом? Я думаю, що таких немає. А якщо їх немає, то, можливо, переваги від ровера є значно більшими, ніж його недоліки? От і маємо негативні стереотипи тільки тому, що формуються вони на основі негативного погляду збоку, а не реальних бачень зсередини. Я пишу ці рядки, щоб розширити рамки твоїх стереотипів поглядом зсередини.

Отже, далі мова йтиме про найбільш поширені стереотипи, які мені доводилось чути.
Про те, чи є

велосипед надто небезпечний як засіб пересування

йшлося у попередньому тексті.

______________________________________________________________________________________________________

Сьогодні ж я говоритиму про те, чи є

велосипед небезпечний саме в нашій країні

Це теж доволі поширена думка.
Звичайно, у нас немає такої велоінфраструктури, як у Бельгії чи Голландії. І це однозначний факт. Втім помилково вважати, що безпека велосипедиста залежить лише від рівної ізольованої велодоріжки. Місто неможливо (і не треба!) вздовж і впоперек «обмотати» велосипедою мережею.

Я вже згадував про те, що безпека велосипедиста в першу чергу залежить від нього самого – від його знань ПДР, досвіду їзди на велосипеді, розуміння дорожньої ситуації, від його екіпірування та поведінки на дорозі.
Ще одним чинником безпеки є знання водіями автомобілів ПДР стосовно велосипедистів та толерантне ставлення до них з боку водіїв та пішоходів. І тільки після цього, на мою думку, йде облаштування велоінфраструктури як чинник безпеки велосипедиста.

Якщо у місті не існуватиме досвідчених та адекватних велосипедистів, то облаштовувати велоінфраструктуру не буде для кого.

Ще одна теза стосовно безпеки. За офіційною статистикою у 2009 році в Україні у ДТП гинуло в середньому 13 людей за добу. На жаль, в мене немає статистики щодо смертей велосипедистів за цей час, проте я впевнений, що їх незрівнянно менше. Для порівняння – протягом 2009 року у Львівській області загинуло 13 велосипедистів. Тож виникає запитання: велосипед і справді так смертельно небезпечний, як його малює ваш стереотип?

Переглянувши інформаційні повідомлення УДАІ у Львівській області за останні кілька місяців, я натрапляв на інформацію про ДТП з участю велосипедистів. Практично всі вони стосувались велосипедистів у нетверезому стані (таких і велосипедистами складно назвати).

Також є тенденція, яку бачив на власні очі – у ДТП часто потрапляють велосипедисти похилого віку, які їдуть узбіччям зустрічної смуги.

Маємо ще одну тривожну тенденцію – у ДТП потрапляють діти на велосипедах. В основному саме такими є повідомлення про вело-ДТП. І ці ДТП трапляються з неграмотними велосипедистами.

За даними ДАІ у Львівській області, кількість ДТП за участі велосипедистів протягом останніх двох років зменшується. І це хороша тенденція. Якщо у 2007-му році таких ДТП було 140, у 2008-му – 145, то у 2009-му їх кількість зменшилась до 102, а протягом 2010-го їх вже 65.

Тому, якщо тобі більше 14 років, ти вмієш їздити на велосипеді, знаєш правила дорожнього руху і не сідаєш за руль напідпитку, то поїздка велосипедом є не такою вже й небезпечною, як може видаватись.

Якщо ж ти почуваєшся невпевненим на дорозі, то намагайся для початку їздити на велосипеді зі своїми друзями (якщо немає друзів-велосипедистів – пиши)). Кілька велосипедистів на дорозі почуваються набагато впевненіше, ніж один. Та й водії стають уважнішими.
Також, необхідно пам’ятати, що велосипедист має бути помітним на дорозі. Ніколи не забувай про світлові рефлектори, маячки, одягай яскравий одяг.
Перечитай поради, попрактикуй поїздки на дорогах з повільним трафіком, вибери найзручніший шлях до твого місця роботи і насолоджуйся.

І на завершення:
«Не показуй пальцем – покажи собою. С.Є.Лєц»

«У Львові машинам ніде розвернутись, куди ж тут ще й велодоріжки!» Наступний пост буде щодо спростування цієї дурниці. Зовсім скоро.

Advertisements
Comments
4 Responses to “Особливості національного велосипедоводіння”
  1. Dyak коментує:

    Як мінімум половина з цих дтп трапляється вночі на неосвітлених трасах в селах. Про якесь світловідбиваюче обладнання велосипеда, звичайно й мови нема.

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] вважає велосипед дуже небезпечним пропоную почитати оцей текст. (Обіцяв написати ще кілька публікацій на ту тему, але […]

  2. […] текст опубліковано на моєму блозі у листопаді минулого року. Але, думаю, він буде цікавим для тих, хто його ще не […]



Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 378,842 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: