“Хочу, щоб диваків, яких ми бачимо сьогодні, було набагато більше. Я сам готовий показувати приклад,” – Андрій Садовий


Так говорить про велосипедистів Андрій Іванович, додаючи, що електротранспорт та велосипеди – це майбутнє Львова.
Зі словами мера я згідний. І, думаю, з часом львів’яни подякують, якщо він ще й сам приклад показувати почне. Звісно, зі званням дивака, для початку, і справді доведеться миритись.

Якщо твоє місто зламане - відремонтуй його джерело: http://www.copenhagenize.com

До речі, про диваків. Вже давно в мені зріє думка написати текст про велоактивістів та їх прагнення. Пропоную вашій увазі частину того тексту:

Історія велоруху у Львові доволі давня. Вперше велосипеди на теренах нашого міста з’явились ще у кінці ХIХ століття. Тоді вони були доволі популярними. З 1898 року існували навіть “Правила їзди на колі [велосипеді] на території міста Львова” , а також різноманітні клуби, веломайстерні та магазини. (трохи про історію велосипедного Львова є тут) Так тривало до середини минулого століття. Як і у всіх країнах світу, як тільки зростав добробут громадян, збільшувались площі та населення міст, велосипед як транспортний засіб почав зникати. На його заміну приходили автомобілі та громадський транспорт. Кількість автомобілів на вулицях почала зростати шаленими темпами, що й триває до сьогодні. Поступово велосипед перестали бачити як транспортний засіб. Швидкість руху вулицями все зростала, кількість автомобілів збільшувалась і їздити велосипедом ставало небезпечніше. Велосипедисти практично зникли з вулиць.
Поступово поняття “велосипедист” стало асоціюватись зі старими дядьками на скрипучих велосипедах, які їздять зустрічною смугою або ж зі спортсменами у яскравому одязі, що пролітали вулицями на своїх диво-велосипедах. Ні перший, ні другий варіант для нинішнього пересічного мешканця не зіставний з його повсякденним життям – виглядати як жебрак не хочеться, а їздити як спортсмен не можеться. Відтак, відсутність належних умов та, більшою мірою, вкорінення помилкових уявлень про цей транспорт відкинули його на маргінес суспільної думки про якість життя.

Втім, як на мене, саме велосипед є індикатором якості міського життя. Якщо суспільство розвинене, то велосипед є повсякденним явищем, якщо ні – велосипедистами стають лише бідняки та спортсмени.

В свідомості кожного вкорінились установки про те, що велосипед – це для бідняків, диваків або ж фанатиків. Відтак велосипедист стає об’єктом насмішок та глузувань серед своїх колег та друзів. А це ще більше ускладнює його бажання їздити на велосипеді. “Велосипед – це не для мене, бо мене не зрозуміють близькі, друзі, сусіди, начальник, співробітники” – саме так подумки собі говорить кожен. Цього аргументу не подолати жодними обрахунками про економність такого транспорту, про зменшення ризику серцево-судинних захворювань. Я вже навіть не кажу про користь довкіллю чи насолоду від поїздок. Небажання вирізнятись з-поміж інших, стати соціальним вигнанцем і є найбільшою проблемою велосипедного руху.

До цієї проблеми також додалась небезпека на дорогах. Загроза життю та здоров’ю змушує людину задуматись над тим, чи варто їй їздити на велосипеді. Звичайно, проблема є. Проте не все так страшно. Можу запевнити в тому, що автомобілі у Львові калічать набагато більше людей, ніж велосипеди (статистика).

Активісти, які щоразу піднімають велосипедне питання на суспільне обговорення самі пройшли через усі ці проблеми велосипедистів. І це їх не розчарувало – вони залишаються велосипедистами. Більше того, вони пропонують користуватись велосипедом іншим, бо розуміють усі його переваги. Ми не робимо цього, бо нам немає чим зайнятись. Ми робимо це, бо хочемо бачити наше місто кращим. І ми не належимо ні до бідняків, ні до спортсменів.

P.S. Згодом продовжу про те, які ж такі переваги пропонує велосипед і чому ви помиляєтесь, коли вважаєте це все дурницею.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 362,060 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: