Ровером по місту– поїздки в дощ


Як прихильник щоденних поїздок ровером по місту (в англ. commuting), я вирішив більш детально пояснити як це виглядає і як робити це максимально зручно. Продовжую серію коротких порад щодо таких поїздок, перекладених із сайту EcoVelo.

Коли постійно їздиш ровером по місту, то неминуче зіткнешся з дощовою погодою. Хороша новина в тому, що поїздка в дощ не обов’язково має бути неприємною, якщо трішки приготуватись та правильно до цього поставитись, то від такої поїздки можна отримати задоволення.

Велосипед

Велосипед повинен бути обладнаним болотниками. Довгі болотники, що закривають все колесо, найкращі.Проте, якщо їх неможливо встановити, тоді короткі болотники теж можуть захистити від бризків бруду. На відміну від дощу, що падає з неба, вода, що хляпає з дороги доволі брудна, відтак довгі болотники необхідні для тих, хто їздить у робочому одязі.

Видимість під час дощу значно погіршується, відтак  це непогана ідея – ввімкнути ліхтарики навіть вдень. На щастя, більшість ліхтариків сьогодні водостійкі, або й повністю водонепроникні. Відтак, речі необхідні для нічних поїздок, не будуть зайвими і в дощову погоду (більше про світло тут).

Здебільшого, велосипеди для поїздок містом (commuting bikes) випускають із стандартним набором шин, які придатні для їзди в дощ. Практично будь-які турінгові чи міські шини принаймні 28 мм у діаметрі з невеликими протекторами підходять для цього. Ймовірно, само собою зрозуміло, що вузькі “сліки” не ідеальні для поїздки містом в дощ.

Вибір одягу

Для коротких поїздок у невеликий дощ, щоб залишитись сухим, достатньо накинути дощовик на звичайний одяг. Дощовик зручний тим, що дає можливість циркуляції повітря під ним і його легко одягати/знімати. Мінус в тому, що він не вбереже тебе цілком сухим у сильну зливу і під час зустрічного чи бокового вітру ускладнюватиме поїздку, бо працюватиме за принципом вітрила.

Для довгих поїздок містом у сильний дощ потрібно спеціальний водонепроникний одяг, що дихає. Це не обов’язково має бути спеціальний велосипедний одяг для дощу, хоча їхати у ньому на велосипеді комфортніше, ніж в універсальному одязі для дощу.

Щодо взуття, то найкраще підходять легке, водонепроникне туристичне/пішохідне взуття. Вони зручні тим, що їх можна носити цілий день і немає потреби в додатковій парі взуття. Для тих, хто їздить в контактному велосипедному взутті підійдуть різноманітні неопренове та Gore-Tex взуття.

Перевезення речей

Практично всі якісні велосипедні сумки є водостійкими, водонепроникними або ж випускаються з додатковими накидками. Якщо ж велосипедна сумка з простого нейлону, то можна спочатку покласти речі в звичайну сумку, а потім вже її у велосипедну.

Особливості поїздки

Важливо зменшити швидкість поїздки в дощ по слизькій дорозі і при обмеженій видимості. Гальмуй завчасно, прискорюйся повільно, повертай обережно. Будь уважним, проїжджаючи дорожню розмітку, люки, решітки, листя – все, що стає слизьким в мокру погоду.  Краще уникати великих калюж. Але якщо це неможливо, то сповільнюй швидкість практично до швидкості ходьби, оскільки невідомо наскільки ці калюжі глибокі і що може бути під водою (з досвіду знайомих львівських велосипедистів, можу додати, що в умовах Львова зважати на це необхідно, бо може призвести до травм – прим. Ровером по Львову).

Обслуговування велосипеда

Є два протилежні варіанти обслуговування велосипеда для дощової погоди. Перший, це скласти спеціально для дощу “простенький” велосипед, який потребує мінімально уваги. Другий, це бережно обслуговувати кращий велосипед, щоб вберегти від пошкоджень, що може спричинити потрапляння води. Важко сказати, який зі способів є кращим.

Частота і прискіпливість в обслуговуванні велосипеда залежить від самого велосипеда і підходу його власника. Як мінімум, потрібно чистити і змащувати ланцюг досить добре, аби він не ржавів і не скрипів під час їзди. Також, варто слідкувати за виникненням іржі в тих місцях, де потрапляє вода. Якщо десь з’являється іржа, то потрібно змастити це місце, щоб вона не поширювалась далі.

Дощ прискорює зношення гальм, а вода потрапляє в підшипники. Тому, за умов частих поїздок в дощ, непогано перевіряти гальма і підшипники регулярніше. Якщо ви не обслуговуєте свій велосипед, то варто його раз в сезон відносити в майстерню для технічного обслуговування.

Витерши ганічркою велосипед відразу після поїздки в дощ, можна зупинити корозію ще до її початку. Якщо перед витиранням, ще й швидко промити чистою водою, то це збільшує захист від корозії. Якщо натерти раму воском, то це краще відштовхує воду та дорожній бруд. Це, звичайно, не є необхідним, але це точно допоможе тримати хороший велосипед у хорошому стані.

Розважайся

Поїздка ровером по місту в дощ чи у сніг не є обов’язковими для усіх, але якщо тобі подобається ідея їздити велосипедом цілий рік або ж якомога довше, в дощову та сонячну погоду, тобі однозначно варто спробувати. Всього лише кілька коригувань у твою повсякденну поїздку на велосипеді може змінити те, що може бути неприємним випробуванням у веселу пригоду. Це додає нових вражень у твої поїздки ровером по місту.

джерело: EcoVelo

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 374,313 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: