Особливості національного велосипедоводіння


Це текст опубліковано на моєму блозі у листопаді минулого року. Але, думаю, він буде цікавим для тих, хто його ще не читав. А ті, хто читали, надіюсь, будуть не проти ознайомитись з ним ще раз. Буду вдячний за коментарі.

Ти впевнений, що твоє уявлення про велосипед є правильним?

share the road

Швидко, без роздумів дай відповідь на такі запитання:
Що п’ють росіяни? Що їдять французи? Якими є естонці?
У дев’яти випадках з десяти відповідь буде: водку, жаби, повільні.

І це працює не тільки з росіянами, французами чи естонцями – увесь світ, який ти знаєш, лише “картинки в твоїй голові”, стереотипи, за межами яких величезний невідомий тобі світ. Звільнитись від усіх стереотипів неможливо. Проте рамки цих стереотипів можна розширювати, подекуди руйнувати їх за допомогою набутих знань та досвіду.

Я часто чую думки про те, як небезпечно їздити велосипедом по місту, про те, що Львів (та й уся країна загалом) не пристосована до велосипедного руху, що наші водії не сприймають велосипедистів, що велосипед – це зайві витрати.

Такі думки виникли небезпідставно. Втім, з власного велодосвіду можу запевнити, що більшість твоїх уявлень про ровер є помилковими. Загальна думка про велосипед є нічим іншим, як суспільним стереотипом. Бо виникла і поширилась ця думка серед людей, які ніколи не користувались ним, а відтак, не мають всебічної інформації про нього. Тут спрацьовує та сама схема, що й з книжками: “Нє чітал, но осуждаю”.

От згадай, скільки велосипедистів тобі казали про те, що це небезпечно, дорого і незручно? А якщо й хтось і згадував про таке, то хто з них взагалі перестав користуватись велосипедом? Я думаю, що таких немає. А якщо їх немає, то, можливо, переваги від ровера є значно більшими, ніж його недоліки? От і маємо негативні стереотипи тільки тому, що формуються вони на основі негативного погляду збоку, а не реальних бачень зсередини. Я пишу ці рядки, щоб розширити рамки твоїх стереотипів поглядом зсередини.

Отже, далі мова йтиме про найбільш поширені стереотипи, які мені доводилось чути.
Про те, чи є

велосипед надто небезпечний як засіб пересування

йшлося у попередньому тексті.

______________________________________________________________________________________________________

Сьогодні ж я говоритиму про те, чи є

велосипед небезпечний саме в нашій країні

Це теж доволі поширена думка.
Звичайно, у нас немає такої велоінфраструктури, як у Бельгії чи Голландії. І це однозначний факт. Втім помилково вважати, що безпека велосипедиста залежить лише від рівної ізольованої велодоріжки. Місто неможливо (і не треба!) вздовж і впоперек «обмотати» велосипедою мережею.

Я вже згадував про те, що безпека велосипедиста в першу чергу залежить від нього самого – від його знань ПДР, досвіду їзди на велосипеді, розуміння дорожньої ситуації, від його екіпірування та поведінки на дорозі.
Ще одним чинником безпеки є знання водіями автомобілів ПДР стосовно велосипедистів та толерантне ставлення до них з боку водіїв та пішоходів. І тільки після цього, на мою думку, йде облаштування велоінфраструктури як чинник безпеки велосипедиста.

Якщо у місті не існуватиме досвідчених та адекватних велосипедистів, то облаштовувати велоінфраструктуру не буде для кого.

Ще одна теза стосовно безпеки. За офіційною статистикою у 2009 році в Україні у ДТП гинуло в середньому 13 людей за добу. На жаль, в мене немає статистики щодо смертей велосипедистів за цей час, проте я впевнений, що їх незрівнянно менше. Для порівняння – протягом 2009 року у Львівській області загинуло 13 велосипедистів. Тож виникає запитання: велосипед і справді так смертельно небезпечний, як його малює ваш стереотип?

Переглянувши інформаційні повідомлення УДАІ у Львівській області за останні кілька місяців, я натрапляв на інформацію про ДТП з участю велосипедистів. Практично всі вони стосувались велосипедистів у нетверезому стані (таких і велосипедистами складно назвати).

Також є тенденція, яку бачив на власні очі – у ДТП часто потрапляють велосипедисти похилого віку, які їдуть узбіччям зустрічної смуги.

Маємо ще одну тривожну тенденцію – у ДТП потрапляють діти на велосипедах. В основному саме такими є повідомлення про вело-ДТП. І ці ДТП трапляються з неграмотними велосипедистами.

За даними ДАІ у Львівській області, кількість ДТП за участі велосипедистів протягом останніх двох років зменшується. І це хороша тенденція. Якщо у 2007-му році таких ДТП було 140, у 2008-му – 145, то у 2009-му їх кількість зменшилась до 102, а протягом 2010-го їх вже 65.

Тому, якщо тобі більше 14 років, ти вмієш їздити на велосипеді, знаєш правила дорожнього руху і не сідаєш за руль напідпитку, то поїздка велосипедом є не такою вже й небезпечною, як може видаватись.

Якщо ж ти почуваєшся невпевненим на дорозі, то намагайся для початку їздити на велосипеді зі своїми друзями (якщо немає друзів-велосипедистів – пиши)). Кілька велосипедистів на дорозі почуваються набагато впевненіше, ніж один. Та й водії стають уважнішими.
Також, необхідно пам’ятати, що велосипедист має бути помітним на дорозі. Ніколи не забувай про світлові рефлектори, маячки, одягай яскравий одяг.
Перечитай поради, попрактикуй поїздки на дорогах з повільним трафіком, вибери найзручніший шлях до твого місця роботи і насолоджуйся.

І на завершення:
«Не показуй пальцем – покажи собою. С.Є.Лєц»

«У Львові машинам ніде розвернутись, куди ж тут ще й велодоріжки!» Наступний пост буде щодо спростування цієї дурниці. Зовсім скоро.

Comments
One Response to “Особливості національного велосипедоводіння”
Trackbacks
Check out what others are saying...


Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 362,060 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: