Велоінфраструктура у Вроцлаві


Протягом кількох місяців я спостерігаю за тим, як виглядає велосипедне життя у Вроцлаві. Звичайно, воно тут значно активніше, ніж у Львові. Але теж не без проблем.
Розвитку велосипедного руху сприяє те, що тут навчається близько 140 тисяч студентів, а це фактично кожен четвертий мешканець міста. Окрім того, громадський транспорт в місті хоч і дуже зручний, але й досить дорогий. Тому молодь активно їздить роверами. Але не тільки – старших людей тут на роверах теж багато. Що не може не тішити.
Як сказано на офіційному сайті міста, у Вроцлаві є понад 150 кілометрів велодоріжок. Цифра вражає, але місто настільки велике за площею, що цього замало.

Розвиток велоруху в місті йде не так вже й гладко. Тут будують велодоріжки, але не завжди в тих місцях, якими найактивніше їздять велосипедисти. Доволі часто велодоріжки виникають нізвідки і закінчуються ніде. Середня швидкість на них незначна, оскільки більшість прокладено на тротуарах спільно з пішоходами, мають багато гострих незручних поворотів та перехресть.

Ситуація для велосипедиста, насправді, не дуже комфортна. Бо, за правилами дорожнього руху, виїжджати на проїзну частину на вулицях, де є велодоріжки, не можна. Але й користуватися з тих велодоріжок не дуже вигідно, бо вони спроектовані не завжди грамотно.

Отут, наприклад, зроблено непотрібний подвійний перетин пішохідної та велодоріжки. Виходить щось на кшталт заплетеної косички.




Цікаво, що місцеві активісти домагаються в міста, аби ті стовпи посеред доріжки пересували на узбіччя.

І це власне ті речі, яку поляки могли уникнути, якби скористалися досвідом та помилками Німеччини та Нідерландів. Дуже сподіваюся, що у нас таких речей уникнуть.

На деяких перехрестях є дуже зручна штука – такі собі велосипедні кишеньки, які дають пріоритет велосипедистові.

На деяких переїздах (на реконструйованих вулицях особливо) дуже зручно організовано світлофори і “стояки” для велосипедистів.

 

Велостоянки
Велостоянок в місті дуже багато. Але, очевидно, не вистачає, бо часто бачу, як встановлюю нові і розширюють старі. Біля місць, де часто буває молодь, вони завжди переповнені. Тема різновидностей стійок та їх локацій заслуговує на окремий пост. То ще потім про це напишу.

Водії
Ставлення водіїв до велосипедистів теж більш лояльне, ніж у Львові. Зазвичай, пропускають, коли їдеш по головній, не сигналять даремно і не підрізають. Хоча в мене таки був випадок, коли водій дивлячись мені в очі і викрикуючи якісь матюки (по губах важко було прочитати, які саме) демонстративно вилетів переді мною з бічної вулиці так, що мені довелося зупинитися.

Про ставлення водіїв до велосипедистів багато говорить ще один випадок. Раніше велосипедисти не мали можливість без порушень правил дорожнього руху в’їхати до центральної частини міста. Велодоріжки з околиць були підведені і закінчувалися на пішохідних переходах. В результаті, треба було злазити з ровера і переходти пішки. Нещодавно місто промаркувало такі доволі непогані переїзди і встановило на них світлофори для велосипедистів. Вже наступного дня водії знищили ті світлофори. Не питайте мене як, але серед роверистів тут було голосно після того випадку.

Зима
Щодо велодоріжок зимою, то ніхто їх не чистить, тому їздити стало важче і малоприємно.


Здебільшого, я тепер їжджу поміж пішоходів по протоптаних стежках. На дорогу не пруся, бо місто зовсім незнайоме, а кількість світлофорів та знаків для мене гарантовано означає порушення правил і штраф.

Найкрутішим досягненням Вроцлава є система міського велопрокату. Дуже зручна і доволі розгалужена мережа, яку вже мав нагоду протестувати і яку опишу детально в окремому пості.

Імхо, така система є найефективнішим шляхом розвивати велосипедний рух в місті. Львову просто необхідний такий велопрокат.

Фоти: мої і rowery.eko.org.pl.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 361,131 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: