Міські ровери Вроцлава


Із 1-го березня у Вроцлаві стартував черговий сезон системи велопрокату Rowery Miejskie і триватиме протягом наступних 9 місяців до кінця листопада. Оператором системи є німецька компанія Nextbike.
Вже кілька разів про неї згадував, а тепер опишу детально, як це працює.

wrm
Джерело: tuwroclaw.com

Користався з цієї системи ще восени і з величезним задоволення користуюся тепер. Тим більше, що за зимову перерву спосіб винайму ровера навіть спростили.

В кількох словах, як працює система.
1. Для початку треба зареєструватися на сайті Nextbike.pl.
Ввести інформацію про себе, зареєструвати номер телефону, кредитну картку і заплатити реєстраційний внесок – 1 злотий (бл. 2,5 грн). Усе – ровери можна позичати.
2. Карту зі станціями та кількістю роверів на кожній з них можна перевірити на все тому ж сайті. Але тепер всю інформацію можна перевіряти у мобільному додатку з Google Play. Саме так я користуюся і цілком задоволений.
Наприклад, поблизу мого гуртожитку є аж три станції, а в радіусі півкілометра є ще дві. В цьому районі розташовано кампус Політехніки, Медичного, Природничого університетів і маса гуртожитків. Тому й попит на ці ровери тут великий.

nextbike_1

Через аплікацію я перевіряю, скільки роверів є на найближчих станціях.
Загалом, у місті є 32 станції. Всі вони розташовані в центрі та найближчих околицях. Враховуючи те, що Вроцлав за площею добряче більший за Львів, з багатьох районів на роверах не доберешся. Але мені пощастило🙂
Ось як виглядає станція біля гуртожитку Dwudziestolatka, де я найчастіше беру ровер. Хоча вони там не завжди є.
dwudziestolatka_wrm
4. Через ту ж аплікацію можна й випозичати. Достатньо ввести номер ровера або просканувати QR-код на ньому:

NexBike_plДжерело: Google Play.

Аплікація відразу подає код до замка.
5. Існують способи випозичання через спеціальну панель на станції.
Раніше я користувався за допомогою кредитки. У Польщі банки видають кредитні картки з чіпом PayPass. Достатньо притулити чіп до спеціального сканера, і оплата виконана. Так можна оплачувати послуги до 50 злотих, здається.
Так от на кожній станції є такий сканер.
pannel_wrm
Приставляєш картку – Випозичити – Код замка. Все просто.
Із мобільним телефоном трохи довше, бо потрібно вводити свій номер. А на нього смс-кою приходить код. Це найдовший спосіб🙂

lock_wrm
6. Ровери досить зручні в користуванні, сідло регулюється, передні гальма на рулі, задні на педалі, три передачі, ліхтарик на динамці, кошик, дзвінок.

rower_wrm
Не знаю, чи протягом сезону вони проходять ТО, однак за дев’ять місяців користування вони псуються. Зараз, після зими, вони всі як новенькі, наново пофарбовані, підтягнуті. Але, пам’ятаю, восени бували випадки, що сідло не регулювалося, гальма не працювали, ланцюг скрипів, кошики не трималися чи барахлив замок.
7. Перші 20 хвилин поїздки безкоштовні. Від 20 хвилин до години – 2 злотих (близько 5 гривень). Кожна наступна година – 4 злотих. Це неймовірно корисно, бо я переважно всюди встигаю за 20 хвилин🙂
За добрих два місяці користування я платив щось два чи три рази. І то, скоріше, через власну неуважність. Для порівняння, повний квиток у громадському транспорті коштує 3 злотих (близько 7,7 грн), пільговий – 1,5 злотого.
8. Від’їздивши, залишаєш ровер на довільній станції. Або через аплікацію, або на панелі станції повідомляєш про повернення ровера. Система тебе запитує, чи були проблеми з випозичанням і дякує за користування.

Загалом, я страшенно задоволений з системи і мрію, аби щось таке появилося у Львові.
Але є кілька мінусів.
1. Коли ровером щодня користуються різні люди, то за сезон він серйозно нищиться і ним стає незручно користуватися. Тому конструкцію ровера і їх техогляд треба добре обдумати.
2. Були випадки, коли система давала збої і не хотіла випозичити ровер або прийняти його назад. Випозичання через мобільну аплікацію поки що проходило без проблем.
3. Попит, особливо серед студентів, величезний. Тому в години пік вільного ровера можна й не знайти.
4. Я прошарив один спосіб, як можна їздити ровером безкоштовно хоч цілий день. Якщо я прошарив, то й інші зможуть. Львів’яни точно би прошарили. Тому цю систему пасувало би вдосконалити.

Днями ми з Сольою плануємо виїхати на кількагодинну “вицєчку”. Якраз протестую цей спосіб.
Якщо не прогорю, то розповім🙂

Та й таке.

Comments
One Response to “Міські ровери Вроцлава”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] фінансовий холдинг CitiGroup. Схожа штука працює у Вроцлаві та десятках міст Європи. Я великий прихильник таких […]



Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 361,131 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: