Абсурди велосипедної інфраструктури під Вроцлавом. Продовження


У минулому пості я запитував, що ж такого абсурдного у цій велодоріджці під Вроцлавом, яку останніми днями так обговорюють в польських ЗМІ. У коментарях тут і на Фб вже, загалом, все вияснили. Тепер розповім ще я.

droga rowerowa wrocław

Отже, на фото 9-кілометрова магістральна велодоржіка, яка тягнеться практично від містечка Требніца до самого Вроцлава. Її побудували у 2010-ому році, і це насправді дуже хороша ідея. Я одного разу мав нагоду проїхатися по цьому “велохайвею”. Попри декілька мінусів, це справді кофмортно. Велодоріжка прокладена вздовж дуже інтенсивної траси з Познаня до Вроцлава, тому їхати в потоці з автомобілями не дуже приємно.

А ось на велодоріжці інтенсивного руху практично немає, в сторону Вроцлава це здебільшого спуск, вздовж лежать невеличкі села зі старими костелами, попереду відкриваються краєвиди столиці Нижньої Сілезії. Словом, насолода.

А тепер про мінуси.
На велодоріжці можна розвинути непогану швидкість, через що на ній полюбляють ганяти шосейники. Але в багатьох місцях доводиться пригальмовувати, бо плитка викладено поганенько і з часом перетворилася в горбки і вибоїни. Тому деколи на ній підкидає. Не знаю, чого її робили з бруківки. Добре вкладений асфальт там суперово пасує.

Окрім цього, доріжка розділена на дві частини – для велосипедів і для пішоходів. Але пішоходів явно обділили, давши трохи більше 50 см. На відрізках поміж селами по ній практично ніхто не ходить, а ось поблизу сіл це таки створює труднощі.

Але далеко це привернуло увагу польського каналу TVN 24.
По всій довжині велодоріжки встановлено червоно-білі перила у кольорах національного прапора. Звісно, вони там непотрібні і виглядають дикувато в чистому полі. Від кого і для кого вони зроблені – незрозуміло. Проектувальники кажуть, що згідно з нормами, кожна дорога чи то доріжка на висоті вище 0,5 м від решти поверхні повинна бути відгородженою. Це нібито має вберегти велосипедистів від падіння в рів.

Не знаю, що би я більше хотів, якби втратив рівновагу – впасти в рів на м’яку траву чи врізатися в металевий паркан і ще й перелетіти через нього. Тому норма трохи ідіотична.

На цьому відео добре видно, як це виглядає.

І на цю норму з державних грошей було витрачено 1 мільйон злотих (тоді це було десь 2,4 млн грн). Весь бюджет велодоріжки становив 3 мільйони злотих (близько 7,2 млн грн).

Цікаво, що велолодріжка закінчується просто в чистому полі за кілометр-два від містечка Требніца. Далі треба їхати трасою або шукати дорогу через села. І якби доріжка будувалася за допомогою здорового глузду, а не дивних норм, то за ті ж самі гроші можна було б побудувати не 9 кілометрів, а щонайменше 13. Тоді би вона вела до самої Требніци.

Такий ось абсурд. Маю надію, що коли у Львові хтось виділить 7 мільйонів гривень цільово на велодоріжки, то їх витратять не на дурнуваті норми.

Джерело фото: eMCA inicjatywa edukacyjna / Anna Rumińska.

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 361,131 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: