З історії


СВОГО ЧАСУ ЛЬВІВ СТАВ ВЕЛОСИПЕДНОЮ СТОЛИЦЕЮ ГАЛИЧИНИ

Велосипедист на вулиці Пекарській

Традиції велосипедного руху у Львові є значними, беруть початок з часів винаходу велосипеда і синхронізовані з найзначнішими подіями у розвитку світового велоруху, що дозволяє вважати Львів давньою велосипедною столицею Галичини.

Так двоколісну машину, яка називалась “велосипед”, побачили львів’яни на своїх вулицях в кінці квітня 1867 року, незадовго після його винайдення. Це була конструкція першого велосипеда, за який брати Мішо у 1862 році на промисловій виставці в Парижі були удостоєні Золотої медалі.

  • 1869 р. – почало виходити у Львові одне з перших у Європі періодичне видання “Das Velocipede”.
  • 1886 р. – у Львові зареєстрований Львівський Клуб Циклістів. ЛКЦ став першим велосипедним клубом на території України і одним з перших у Європі.
  • травень 1886 року – механік Іваніцький створив випозичальню велосипедів після укладення угоди з власником ресторану на Високому Замку. Це була перша випозичальня велосипедів на Галичині.
  • 6 травня 1893 р. – у Львові механік Александр Заячківський в своєму закладі по вул. Коперніка відкрив першу в краї ремонтну майстерню для біциклів, що говорило про велику кількість циклістів у місті.
  • 1894 р. – у Львові презентовано перший велосипедний проект євпропейського рівня – спортивна траса для коловців 400 метрової довжини “навколо легкоатлетичного стадіону з врахуванням міжнародних вимог з будівництва такого типу споруд”. Ця споруда була признана одним з найкращих досягнень країни і не мала собі рівних у Галичині до кінця століття.
  • Значна кількість велосипедистів у Львові диктувала нові вимоги до роботи установ, підприємств, житлового будівництва. Так, в новобудовах п. Ріхтмана по вул. Академічній, які були закінчені весною 1897 року, спроектовано в нижній частині будинку приміщення для велосипедів.
  • “Крайовий банк у Львові”, як перший в Галичині організував приміщення для велосипедів своїх клієнтів і працівників.
  • Органи влади змушені все частіше регламентувати дорожній рух з врахуванням його нових учасників.
  • 10 серпня 1898 р. – дирекція поліції з погодженням Магістрату Львова видає “Правила їзди на колі на території м. Львова”, де в п. 1 зазначено “Коло кожного типу, вважається за транспорт легкий, тим самим надалі зобов’язує коловців дотримуватись порядку руху для всього транспорту в м. Львові”. Це означало, що скасовуються, накінець, всі дискримінаційні приписи минулих років стосовно велосипедистів, і він стає повноправним учасником дорожнього руху.

З проекту розвитку велосипедної інфраструктури у місті Львові.
  • UA TOP Bloggers
  • цей блог відвідали

    • 364,487 рази (ів)
  • За умови повного або часткового використання iнформацiї відкрите гіперпосилання на
    Ровером по Львову roverompolvovu.org.ua є обов'язковим.
    Наслідки публікацій можуть не збігатись з намірами редакції.
%d блогерам подобається це: